O cautare rapida pe Google rezulta in mii de articole, tutoriale si ghiduri despre cum poti obtine mai multe vizualizari pentru magazinul tau online. De asemenea, poti invata usor despre cum sa creezi si sa administrezi campanii utilizand Google Adwords, Facebook, Linkedin si multe alte canale.
Alte surse va pot arata cum sa va optimizati afacerea din punct de vedere organic, pentru pozitionarea in topul cautarilor din paginile diferitelor motoare de cautare.
Totusi, aceste informatii reprezinta doar un prim pas dintr-un proces lung de optimizare a site-ului pentru motorul de cautare si al obtinerii de vizibilitate pentru brandul tau. Nu trebuie sa uiti ca lucrurile nu se intampla peste noapte.
Un lucru important de care sa tii cont este sa stii de ce resurse ai nevoie pentru a construi un canal de vanzari si a incepe sa castigi clienti prin intermediul lui. Astfel, iti propunem 4 pasi pentru a crea un canal de marketing profitabil pentru magazinul tau online:
Este natural sa fii pasionat de propria afacere si sa stii ca ea satisface o nevoie reala a pietei. Cu toate astea, multi potentiali clienti nu au identificat aceasta nevoie si nu iti cunosc inca afacerea. Este natural ca ei sa nu aiba incredere in tine de la inceput si sa nu isi dea seama cum ai putea să-i ajuti.
Chiar daca investesti in anunturi si ai sute de vizitatori in mediul online, in medie, sapte din zece vizitatori nu vor utiliza niciodata serviciul tau sau nu vor realiza conversia. Astfel, increderea joaca un rol important in realizarea conversiei, iar brandurile mai mici sunt fortate sa depuna mai mult efort pentru a stabili relatii de incredere cu clientii lor, in comparatie cu brandurile foarte cunoscute.
Din acest motiv, fluxul de vanzare trebuie sa inceapa prin dezvoltarea unei pagini principale excelente, pe care sa o optimizezi constant pentru a obtine rezultatele dorite si a creste rata de conversie.
Cum poti dezvolta o astfel de pagina?
Utilizeaza continut video
O buna idee este implementarea unui videoclip cu o durata de aproximativ 50 de secunde, care explica in cuvinte simple:
- problema pe care incerci sa o rezolvi pentru client nevoia pe care o afacerea ta o satisface
- solutia pe care o oferi
Cere recenzii
Nu uita sa ceri cateva testimoniale de la clientii tai loiali. Pentru asta, poti folosi fie e-mailuri automate, fie mesaje personalizate pentru fiecare client in parte.
Recenziile pot fi adaugate pe pagina de destinatie pentru a contribui la consolidarea increderii vizitatorilor noi si a creste credibiliatea site-ului tau. Studiile au constatat ca 67% dintre potentialii clienti sunt influentati de existenta unor astfel de aprecieri.
Creste, educa, ofera
Ai observat probabil ca pagina de destinatie serveste mai multor scopuri, inclusiv constientizarea produsului si cresterea increderii in brand. Un al treilea obiectiv este reprezentat de cresterea ratei de conversie. Exista insa diferite tipuri de conversie.
Dupa cum arata diferite studii, majoritatea vizitatorilor site-ului tau vor pleca fara sa achizitioneze. Pentru inceput, asta nu este o problema. In functie de natura produselor, este indicat sa incerci sa obtii o alternativa viabila de conversie. Cea mai frecvent utilizata strategie de conversie este colectarea adresei de e-mail a clientului si consolidarea unei baze de date cu adrese de email.
Acum ca ai ajuns la un public suficient de interesat pentru a oferi o adresa de e-mail, urmatorul pas este de a te concentra pe acest grup, continuand sa le oferi informatii, sa construiesti incredere, cu scopul final de a-i impulsiona sa cumpere.
Obiectivul este de a crea procesul de vanzare astfel incat sa acesta sa educe progresiv clientul.
Acum ca ai o baza de date cu adrese de e-mail, este momentul sa conduci vizitatorii interesati mai departe, pe canalul de vanzari creat. O mare greseala pe care companiile o fac in aceasta etapa este incercarea unei vanzari directe. O astfel de abordare nu e indicata. In schimb, incearca sa creezi un plus de valoare pentru potentialii clienti.
Sa presupunem ca, de exemplu, produsul tau este dedicat intreprinderilor mici si mijlocii, pentru a pune angajatilor la dispozitie scaune ergonomice.
O idee buna ar fi trimiterea unei serii de e-mailuri saptamanale catre potentialii clienti despre cresterea productivitatii, generata de utilizarea acestor scaune, sau despre costurile reduse pentru taxele de asigurare, fapt determinat de diminuarea nevoilor de chiropractica.
Un instrument pe care il poti folosi pentru a automatiza in intregime acest proces este Convertkit. Cu ajutorul lui, automatizarea se face pentru fiecare utilizator nou care este adaugat in baza de date.
Indruma-ti clientii, nu ii obliga
Scopul procesului de vanzari, in care intai educati, iar apoi adaugati valoare potentialilor clienti, este de a ii conduce pas cu pas si de a le oferi informatiile necesare pentru a se simti confortabil in luarea unei decizii finale de cumparare .
Daca afacerea ta e la inceput de drum sau ai suficient timp, intalneste-te personal cu clientii. Deschide magazine pop-up, trimite catre clienti note scrise de mana, programeaza o intalnire fata-in-fata sau o sesiune de recomandare a produselor. Acest lucru te poate ajuta enorm sa iti dezvolti afacerea, pentru ca:
Iti ofera posibilitatea de a te familiariza cu utilizatorii, cu nevoile lor sau cu nesiguranta si lipsa de incredere, care ii impiedica sa achizitioneze produsul.
Iti permite planificarea si automatizarea exacta a e-mailurilor pe care va trebui sa le trimiti in viitor pentru a asigura transmiterea de informatii relevante catre potentialii clienti pentru finalizarea vanzarii.
Al treilea pas, desi consuma mai mult timp si energie, este fara indoiala cel mai important. Daca reusesti sa iti cunosti clientii mai bine decat o face competitia, cu siguranta vei inchide vanzarea.
Cu siguranta ti s-a intamplat macar o data sa vezi o astfel de campanie. Sigla sau anuntul unei companii apare pe toate retelele pe care le urmaresti: pe Facebook, pe site-ul tau preferat de stiri etc. Ai vizitat site-ul companiei inainte, dar poate nu ai achizitionat nimic, iar acum se pare ca te urmaresc pe toate canalele virtuale.
Pentru toate acestea, este vina remarketingului.
Cu toate acestea, pentru propria afacere, exista posibilitatea unei abordari mai inteligente. In loc sa deranjezi inca o data un potential client, foloseste mecanismul de remarketing pentru a continua consolidarea legaturilor pe care vrei sa le construiesti cu el.
Un exemplu de cum poti face asta este folosirea de ebook-uri, tutoriale, ghiduri, videoclipuri si multe altele pentru a determina clientii sa interactioneze cu continutul multimedia, vizitand din nou site-ul tau. Pe termen lung, cand clientul are nevoie in cele din urma de serviciile tale, vei fi cu siguranta prima optiune la care el se gandeste.