Blog. Sfaturi si stiri din eCommerce

2015 E-commerce Trend Alert: Cresterea comertului electronic pe dispozitive mobile – sfaturi, particularitati, tendinte

4 May 2015
Distribuie pe Share Facebook Share Twitter Share Linkedin
2015 E-commerce Trend Alert:  Cresterea comertului electronic pe dispozitive mobile – sfaturi, particularitati, tendinte

Impactul dispozitivelor mobile  asupra stilului de viata, al obiceiurilor si modului in care relationam cu ceilalti este indiscutabil marcant! Nu ne putem imagina viata fara un telefon mobil, laptop sau chiar o tableta. Modul in care tehnologia de ultima ora si-a pus amprenta asupra societatii secolului XXI a afectat nu numai relationarea interumana dar si alte aspecte precum - COMERTUL ELECTRONIC. Internetul devine un „alter mundi” unde totul se petrece si se schimba rapid, un loc in care business-urile au gasit un spatiu propice dezvoltarii afacerilor si comercializarii bunurilor si serviciilor.

Chiar daca la inceput cresterea prezentei companiilor pe internet in tarile dezvoltate a debutat cu stangul (criza “Dot Com” -1997-2000), astazi putem observa o crestere masiva a comercializarii bunurilor si serviciilor pe internet sub impactul dezvoltarii si inovatiilor tehnologice. In acest context, comportamentul de achizitie al consumatorilor s-a modificat si el. Mediul online a devenit principala sursa de informare in ceea ce priveste achizitia bunurilor si serviciilor, in plan secundar aflandu-se cunostintele, prietenii sau consultantii din magazin. Mijloacele folosite pentru desfasurarea procesului de informare s-au diversificat si ele, evoluand de la utilizarea desktop-urilor catre dispozitivele mobile.


usi365 responsive pic

Cum era si evident, telefonul inteligent a devenit cel mai popular dispozitiv, intrucat cu ajutorul lui poti face aproape orice: de la comunicare, navigat pe internet si ascultat muzica pana la utilizarea retelelor sociale, efectuarea de cumparaturi, plata facturilor, fotografii etc. Nu intamplator, el se afla in topul preferintelor de achizitie ale consumatorilor (din tarile dezvoltate sau aflate in dezvoltare), fiind urmat de laptop-uri si tablete, conform studiul “The state of the global mobile consumer, 2013” publicat de Deloitte.



O asemenea tendinta creeaza o piata uriasa pentru orice furnizor de bunuri si servicii prezent in online. Tot ce ramane de facut este adaptarea site-ului la dispozitivele mobile (folosind o platforma de e-commerce cu o interfata perfomanta, flexibila, usor de configurat) si aplicarea unor strategii de promovare si analiza a comportamentului de consum in acest context nou.

Iata cateva sfaturi utile pentru derularea comertului electronic mobil cat mai eficient in directia cresterii traficului si a conversiilor:

Intelege cat mai bine si conform cu realitatea comportamentul de achizitie de pe dispozitivele mobile!

Procentul consumatorilor care cumpara direct de pe dispozitivele lor mobile creste de la un an al altul. Chiar daca in majoritatea situatiilor, dispozitivele mobile genereaza in special trafic pe magazinele online (consumatorii vor sa se informeze, sa compare preturi, sa vaneze oferte speciale), achizitia fiind de obicei finalizata pe un desktop, lucrurile se schimba!


Source: https://www.distilled.net/training/mobile-seo-guide/

Platformele de e-commerce pe care le folosesc antreprenorii devin din ce in ce mai performante si usor adaptabile la orice dispozitiv, cu o interfata simpla , intuitiva si securizata pentru platile online, >exact asa cum isi doresc mai toti utilizatorii. Usurinta in finalizarea comenzii, continutul relevant si de calitate (descrieri clare cu specificatii tehnice exacte, poze de calitate, toate grupate intr-un layout cu o structura logica, aerisita cresc considerabil ratele de conversie intrucat tintesc exact nevoile si asteptarile pe care le au cei mai multi consumatori de la un magazine online responsive.

Aplicatiile special concepute pentru shopping-ul de pe smartphone sau tableta nu sunt inca foarte populare. Cercetarile  au aratat ca scopul principal al celor mai multi consumatori este gasirea celor mai avantajoase oferte comerciale folosind motoarele de cautare. Nu isi doresc in mod deosebit sa devina loiali unui brand sau unui magazine online prin utilizarea unor aplicatii dedicate numai pentru acestea.

Foloseste functia de Geolocatie pentru a colecta date despre comertul mobil.

Atunci cand utilizatorii isi activeaza functia de geolocatie si permit dezvaluirea locatiei in care se afla catre site-ul sau aplicatia ta, ai ocazia sa colectezi  aceste date si sa imbunatatesti/personalizezi experienta utilizatorilor prin geotargeting. Acest lucru presupune furnizarea de continut diferit utilizatorilor in functie de locatia in care se afla ( tinand cont de tara, regiune/stat, cod postal, IP, ISP etc.).



Vei putea astfel descoperi mai usor:

  • Unde se afla segmentul de clienti dorit
  • Profilul consumatorilor din zona respectiva ( ce permite dezvoltarea de noi produse si servicii adaptate la acesta);
  • Unde anume eforturile de marketing au cel mai mare efect;
  • Cum sa imbunatatesti strategia de comunicare si promovare in functie de locatie si sa fii mai apropape de consumatori prin adaptarea ofertelor comerciale la specificul fiecarei regiuni in parte etc.

Inlatura orice forma de distragere a atentiei consumatorilor cand se afla pe site-ul tau responsive.

Site-urile responsive sunt special concepute pentru a-si adapta perfect continutul la rezolutia dispozitivului pe care sunt vizualizate.  Totusi avand in vedere ca vorbim de afisarea lor pe ecrane mai mici, este foarte important utilizarea acestui spatiu pentru afisarea informatiilor relevante intr-un mod cat mai clar si aerisit. Concentrati-va astfel pe continut si pe ceea ce va doriti ca vizitatorii sa faca pe site-ul dumneavostra (conversii) si nu ii bombarda cu tot felul de reclame sau informatii despre o multitudine de produse, servicii si oferte comerciale care bulverseaza si distrag atentia de la esential.

Testeaza-ti in permanenta magazinul online pe cat mai mai multe dispozitive portabile.

Smartphone-urile si tabletele variaza foarte mult atat ca dimensiune cat si specificatii tehnice.  De aceea este foarte important sa testezi daca magazinul tau online poate fi vizualizat si optimizat pentru fiecare dintre acestea.

Spre exemplu:

  • asigura-te ca nu ai inclus tehnologie Flash pe site - intrucat  nu merge pe iPhone- uri si iPad-uri
  • pozele au dimensiunea potrivita pentru un layout responsive
  • asigura-te ca feresterele pop-up (daca este cazul) nu blocheaza intregul ecran etc.
  • Strategia de brand, marketing si comunicare trebuie sa fie unficatoare pentru toate dispozitivele de pe care se acceseaza magazinul online

Un layout responsive nu inseamna ca elementele definitorii pentru marca/brandul tau (culori, logo, USP-uri  etc.) trebuie sa difere fata de versiunea pentru desktop a magazinului online.   Comunicarea de brand, disponibilitatea produselor, promotiile si ofertele comerciale trebuie sa corespunda indiferent de suportul de pe care consumatorii  iti acceseaza site-ul.

In concluzie, mobile e-commerce poate fi cea mai inteligenta miscare strategica pe care o poti face in online pentru cresterea conversiilor si a business-ului!

ContentSpeed, agentia de e-commerce full-service, este in permanenta la curent cu tendintele de dezvoltare pe segmentul e-commerce din Romania dar si la nivel international. Platforma ContentSpeed a fost creata pentru a raspunde nevoilor de  dezvoltare a afacerilor in online, putand fi usor adaptata oricarei intiative antreprenoriale care urmareste si partea de mobile e-commerce. Te asteptam sa te alaturi si tu celor peste 400 de magazine online lansate pana in prezent cu o echipa de oameni motivati si dedicati fiecarei etape a procesului de creare si lansare a unui magazin online!


Ne gasesti si pe

Share TwitterShare LinkedInShare Google Plus

Aboneaza-te la newsletter!

Interesat de e-commerce?

Aboneaza-te la newsletter pentru a afla ultimele stiri din domeniu.

Creste-ti Afacerea Online

Descarca GRATUIT
MegaGhidul eCommerce

Ramai conectat!
Afla sfaturi si stiri din ecommerce.

Resurse

Incearca gratuit platforma 14 zile.

Cream un magazin online complet functional intr-un minut.