Blog. Sfaturi si stiri din eCommerce

Cum aplicam si folosim eficient modelul AIDA in E-commerce?

4 May 2015
Distribuie pe Share Facebook Share Twitter Share Linkedin
Cum aplicam si folosim eficient modelul AIDA in E-commerce?

Antreprenoriatul in era digitala inseamna o lume noua aflata intr-o continua dezvoltare dar si un teren fertil pentru idei noi de afaceri. Aici, regulile jocului sunt concentrate mai ales pe tactici si strategii prin intermediul carora sa devii mai vizibil in online si in felul acesta sa "pescuiesti" cati mai multi clienti.

Vorbim de un spatiu virtual care si-a pus amprenta pe fiecare aspect al business-ului: felul in care se poate prospecta piata, modul in care cautam potentiali clienti/ consumatori, modul in care ne prezentam imaginea in fata publicului consumator si manageriem reputatia firmei sau a brandului.

Astazi vom vorbi detaliat despre tehnica AIDA ( Atentie, Interes, Dorinta, Actiune) si modul in care poate fi utilizata cu succes in promovarea unui magazin online, cresterea conversiilor dar si masurarea cu o mai mare exactitate a demersurilor de marketing intreprinse.


  1. Atentia

Acesta este primul pas si una dintre cele mai importante modalitati prin care vei putea sa cresti traficul inregistrat pe magazinul tau online. Si acest lucru se realizeaza de regula prin surse indirecte sau externe, social media, Google Ads sau SEO. In mod evident, motoarele de cautare ocupa un loc fruntas intre metodele de captare a atentiei si atragere a vizitatorilor pe site (in special prin SEO), insa exista si o multime de alte surse alternative pe care foarte multi antreprenori nu le folosesc la adevarata lor valoare. Ne referim aici la :

  • Retele de socializare ( nu doar Facebook si Twitter ci si Google + ,Pinterest, Tumblr, Stumbleupon, etc. )
  • Site-uri cu continut multimedia (Youtube, Vimeo etc.)
  • Promovarea platita de genul Google Adwords, Facebook Ads;
  • Feed-uri RSS (update al informatiilor publicate pe un site);
  • Magazinele de aplicatii (AppStore, Google Play, Windows 8 App Store );
  • Sursele offline: flyere si pliante, carti de vizita etc.

Indiferent de sursa sau modalitatea pe care ai utilizat-o in atragerea consumatorilor pe site, nu trebuie sa te opresti aici!

Doar pentru ca ai reusit sa le atragi atentia initial si sa-i determine sa faca click , trebuie sa faci tot posibilul pentru a le mentine atentia in continuare prin metode precum:

  • Fii transparent si prezinta-te vizitatorilor intr-un mod cat mai clar si concis printr-o pagina de genul „Despre noi” ( precizeaza despre ce business este vorba, ce produse /servicii comercializezi, avantaje/ beneficii ale clientilor etc.)
  • Fa o sectiune pe site dedicata Produselor Noi care sa fie afisate pe prima pagina.
  • Imparte produsele sau serviciile oferite in Categorii, pentru o navigare cat mai usoara si logica pe site si include functionalitatea layered navigation ce ofera o experienta de navigare fluida vizitatorilor ;
  • Vorbeste pe limba clientilor:Daca te adresezi mai multor tari, atunci pemite accesarea site-ului in limba fiecarei tari in parte;
 
  1. Interes
Acum ca ai reusit sa captezi atentia potentialilor clienti, care s-au „deplasat” deja de pe pagina de Home pe Categorii sau chiar pe Pagina unui anumit produs, trebuie sa te asiguri ca nu vor pleca prea repede de aici. Iata cateva sfaturi in sprijinul acestui demers:
  • Insereaza poze high – resolution pentru fiecare produs in parte, afisat in mai multe ipostaze. Chiar daca nu poate atinge efectiv produsul, vizitatorii trebuie sa –l poata vizualiza cat mai clar si din mai multe unghiuri pentru a-si crea o impresie cat mai clara si conforma cu realitatea;
  • Insereaza o descriere cat mai detaliata a produsului, insotita de fraze puternice si o exprimare prietenoasa si concisa;
  • In cazul segmentului fashion, pune poze cu articolul vestimentar purtat de o persoana, nu afisa doar produsul respectiv;
  • Include pareri ale consumatorilor si ofera-le posibilitatea acestora de a-ti evalua produsele si serviciile. Credibilitatea in serviciile oferite va spori, la fel si interesul pentru produsele comercializate;
 
  1. Dorinta
Vizitatorii au ajuns pe pagina de produs pentru ca ai reusit sa le captezi atentia. Minunat! Urmatorul pas este sa –i determini sa-si doreasca produsul respectiv iar in online poti influenta favorabil psihologia consumatorului printr-o prezentare a produsului la un nivel calitativ de exceptie - descrieri bine documentate si usor de citit si asimilat, imagini de inalta calitate cu produsul in mai multe ipostaze , un clip video care sa infatiseze produsul respectiv „ in actiune”. De asemenea pentru a incurajara cumpararea, poti apela la solutii precum:
  • Crearea de oferte promotionale: discount-uri, cupoane de reduceri etc.;
  • Oferirea de puncte de loialitate;
 
  1. Actiune
Felicitari! Clientul a ajuns pe site, i-ai captat atentia si l-ai facut sa-si doreasca un produs de pe site. Acum este momentul ideal sa-l faci sa ACTIONEZE! Si poti face asta in mai multe feluri cu sanse de reusita foarte mari. Dintre acestea amintim:
  • Un Check-out de o singura pagina. Acest lucru va face ca abandonul pe ultima suta de metri sa fie eliminat aproape complet. Check-out-urile lungi si complicate, care necesita mult timp pentru completare vor descuraja intotdeauna clientii sa finalizeze procesul de cumparare.
  • Optiunile de plata. Adapteaza-te clientilor si ofera-le posibilitatea de a plati prin mai multe modalitati precum: Carduri de Debit/Credit; Paypal, transfer bancar, etc.
  • Insereaza butoane Call-to-Action (ex. „Cumpara acum”, „Insereaza in cos”) care sa aiba o dimensiune suficient de mare, sa fie colorate diferit fata de background sau elementele din apropiere si sa fie plasate intr-un loc vizibil si logic pe pagina.
  • Ofera posibilitatea de Guest Check-out. Exista foarte multi clienti care doresc sa achizitioneze produsele simplu si direct, fara sa mai fie nevoie sa-si faca cont de utilizator pe site;
  • Ofera termene de livrare cat mai scurte cu putinta si la un cost rezonabil.

In concluzie, AIDA a fost si va ramane de un real ajutor tuturor antreprenorilor si managerilor care fac demersuri reale si aloca bugete pentru a-si imbunatati vizibilitatea in online si a-si creste vanzarile. Ea este pusa si mai eficient in aplicare pe platforme de e-commerce atent gandite si concepute pentru a se plia pe nevoile fiecarui business in parte. La ContentSpeed, suntem o echipa de oameni dedicati intru totul succesului oricarei afaceri in online, prin :
  • Oferirea unei platforme performante, care se indexeza foarte bine;
  • 100% personalizabila si usor de modificat si particularizat pentru fiecare business in parte;
  • Rata de conversie garantata contractual;
  • Navigare intuitiva, optimizata pentru dispozitive portabile si monitorizare in timp real;
  • Peste 400 de magazine online dezvoltate cu succes pana in prezent and growing!
Pentru mai multe detalii va rugam sa ne contactati!



Ne gasesti si pe

Share TwitterShare LinkedInShare Google Plus

Aboneaza-te la newsletter!

Interesat de e-commerce?

Aboneaza-te la newsletter pentru a afla ultimele stiri din domeniu.

Creste-ti Afacerea Online

Descarca GRATUIT
MegaGhidul eCommerce

Ramai conectat!
Afla sfaturi si stiri din ecommerce.

Resurse

Incearca gratuit platforma 14 zile.

Cream un magazin online complet functional intr-un minut.