Introdus pentru prima data acum 5 ani (2010) de catre renumitul web designer si developer Ethan Marcotte, termenul de responsive web design reprezinta o metoda de codare si design a layout-ului unui website in asa fel incat acesta sa furnizeze o experienta de vizualizare optima indiferent de dispozitivul de pe care este accesat.
Cu cativa ani in urma, inainte ca acest concept sa capteze atentia, aproape toate website-urile erau concepute pe o structura fixa (griduri fixe) si functionau foarte bine in acest mod deoarece erau accesate in principal de pe PC-uri ce aveau cam aceeasi rezolutie. Insa impactul dezvoltarii si inovatiile tehnologice au schimbat intr-un mod fara precedent modul in care accesam internetul, facem cumparaturi, socializam si asa mai departe.
Astazi, computerele nu mai sunt singurele dispozitive prevazute cu un browser web. Smartphone-urile, tabletele, notebook-urile de dimensiuni mici (netbooks) au adus dupa sine un spectru larg de ecrane de diverse dimensiuni si rezolutii. Iar site-urile web trebuie sa fie capabile sa se adapteze lor pentru a nu pierde vizitatori, clienti si mai nou pentru a face fata exigentelor motoarelor de cautare – principala sursa de informare a utilizatorilor de Internet.
Astfel din 21 aprilie 2015, cel mai popular motor de cautare –Google, a facut un update prin care site-urile web care nu sunt responsive vor fi penalizate. Acest lucru inseamna in mod inevitabil diminuarea vizibilitatii site-ului in cautarile efectuate de utilizatori pe Google, adica scaderea pozitiei pe care o va ocupa in paginile de rezultate.
Nu trebuie sa va fie teama sa introduceti un design responsive pentru site-ul dumneavostra, gandindu-va ca structura initiala v-a adus succes si nu doriti sa renuntati la ea. Practic veti beneficia de un sistem flexibil de griduri (griduri fluide) - care se redimenzioneaza pentru fiecare dispozitiv in parte, de imagini flexibile – ce isi modifica latimea si inaltimea in functie de dimensiunea ecranului pe care sunt afisate si de media queries- o metoda de a incarca diferite stiluri CSS pentru fiecare rezolutie in parte.
Va veti bucura astfel de:
- Flexibilitate in fata tehnologiei existente la ora actuala pe piata. Site-ul va putea fi accesat cam de pe orice dispozitiv, castigand astfel trafic si vizibilitate.
- Eficienta in materie de costuri si administrare. Este mai ieftin si mai simplu sa administrezi un singur website, decat doua sau mai multe variante ale site-ului.
- Uniformizare a campaniilor de marketing si promovare in online, imbunatatirea rezultatelor obtinute prin SEO.
- Crearea unei experiente placute pentru vizitatori, care migreaza din ce in ce mai mult de la click-ul clasic de pe desktop catre touch screen.
- Cresterea conversiilor.
ContentSpeed, agentia de e-commerce full-service, sustine cu succes orice demers antreprenorial in online. Cu o experienta de peste 10 ani in domeniul comertului electronic, compania pune la dispozitia clientilor o platforma de e-commerce performanta alaturi de servicii adiacente de cross channel marketing ( SEO, SEM, Content Marketing, Facebook Ads etc.) si o echipa dedicata de specialisti pentru fiecare etapa a dezvoltarii business-ului tau in online. Alatura-te si tu celor peste 400 de magazine online dezvoltate si treci la urmatorul nivel de performanta al afacerii tale!