Blog. Sfaturi si stiri din eCommerce

Greseli frecvente de SEO in E-commerce!

4 May 2015
Distribuie pe Share Facebook Share Twitter Share Linkedin
Greseli frecvente de SEO in E-commerce!

Orice intentie de cumparare in online si nu numai, incepe in primul rand cu un motor de cautare pe care consumatorii il folosesc din plin in vederea informarii asupra produselor/serviciilor pe care doresc sa le achizitioneze. De aceea, optimizarea magazinului tau online pentru motoarele de cautare este indispensabila pentru cresterea traficului, a conversiilor si implicit pentru succesul afacerii tale.

Experienta oamenilor de SEO de-a lungul timpului, a adus in literatura de specialitate o multime de sfaturi si bune practici atat pentru imbunatatirea campaniilor cat si pentru evitarea greselilor in acest domeniu. De aceea ne-am propus sa vorbim in randurile ce urmeaza despre cele mai frecvente greseli SEO pe care posesorii de magazine online le fac atunci cand doresc sa-si optimizeze site-urile si sa obtina un loc mai bun in cadrul motoarelor de cautare.

1. Neincluderea descrierilor de produse sau proasta documentare a acestora. Simpla listare a unor poze cu produsele respective dauneaza grav vizibilitatii tale in motoarele de cautare. Straduieste-te sa creezi pe cat posibil descrieri calitative UNICE, care sa furnizeze informatii relevante pentru produsul/serviciul/business-ul tau, scrise pe cat posibil de oameni cu experienta in content marketing.

  • Acestea ar trebui sa contina intotdeauna o strategie de cuvinte care se bucura de un numar cat mai mare de cautari, folosite cu o densitate optima, fara exagerari (o densitate prea mare de cuvinte cheie va fi considerata ’’keyword stuffing’’ si penalizata ca atare de motoarele de cautare). Nu uita: Less is more!
  • Evita copierea de specificatii tehnice sau orice alte informatii de pe site-urile producatorilor sau ale altor jucatori de pe piata. Site-ul tau va fi penalizat pentru continut duplicat.
  • Descrierile mai lungi, bine documentate sunt evident mult mai apreciate de catre vizitatori dar si de motoarele de cautare.


2. Arhitectura defectuoasa a site-ului si a URL-urilor aferente. Arhitectura defectuoasa este intotdeauna un obstacol pentru crawling. Iata in randurile de mai jos ce inseamna acest lucru si ce trebuie sa ai in vedere pentru a evita penalizarile motoarelor de cautare.

  • Arhitectura deep si lipsa de prioritizare a paginilor. Home page-ul site-ului tau este foarte important pentru ca de aici se fac legaturi catre celelalte categorii / subcategorii / pagini de produs, insa fara nicio deosebire. Acest lucru afecteaza importanta paginilor principale din site, care scade. De aceea este nevoie sa excluzi paginile inutile si sa creezi o structura care sa indexeze doar paginile bune. Acest lucru poate fi facut prin robots.txt, meta tag noindex, nofollow sau excluderi prin .htaccess. Totodata, este necesar sa ai o structura rasfirata a informatiei (flat architecture) si nu una care sa necesite mai mult de 3-4 click-uri pentru a ajunge la informatia finala (deep architecture).
  • URL-uri neoptimizate SEO. Cele mai frecvente probleme intalnite ar fi:
    • URL-ul nu ofera informatii rapide despre pagina;
    • Este prea lung sau ilizibil;
    • Contine foldere inutile;
    • Contine majuscule;
    • Nu este static;

3. Meta title-uri si Meta descriptions ce nu sunt UNICE. Fiecare pagina a magazinului tau online ar trebui sa aiba tag-urile meta title si meta description UNICE si RELEVANTE pentru continutul paginii respective. Acest lucru influenteaza rata de click si pozitionarea in SERPS. Daca vei folosi acelasi text in meta title/description pentru mai multe pagini din site, vei pierde din traficul organic si implicit ranking pentru cuvinte cheie. Mai mult decat atat, se pot elimina din index pagini importante, ceea ce poate duce la o eventuala penalizare.

4. Constructia si design-ul site-ului cu elemente (precum Flash sau JavaScript) ce NU sunt crawler-friendly. Tehnologia Flash poate fi extrem de atragatoare pentru design-ul unui site insa ea nu este deloc „apreciata” de motoarele de cautare deoarece spidere-ele nu pot citi un astfel de continut si prin urmare nu-l pot indexa. Totodata folosirea limbajului JavaScript pentru crearea meniurilor, este recomandata numai daca intelegi ca motoarele de cautare nu citesc asa ceva si iti construiesti site-ul tinand cont de acest aspect. Spre exemplu incearca sa creezi sitemap sau sa pui link-urile in tag-ul noscript

5. Utilizarea Backlink-urilor intr-un mod necorespunzator (de pe pagini care nu au fost indexate de Google sau care sunt suspecte, cu rank 0). Existenta unor backlink-uri catre site-ul tau de pe astfel de pagini este interpretata de motoarele de cautare ca activitate de risc crititc, ceea ce afecteaza in mod cert indexabilitatea site-ului tau.

6. Ignorarea Tag-urilor canonice. "Canonicalizarea" se refera la pagini web care au continut similar, dar au URL-uri diferite. Si cum continutul duplicat este intotdeauna o problema pentru motoarele de cautare, este extrem de indicat sa-l organizezi intr-un mod in care fiecare piesa de continut are doar un URL. Tag-ul de URL canonical este aplicat pe pagina cu continut duplicat si te va ajuta in fata motoarelor de cautare.




Ne gasesti si pe

Share TwitterShare LinkedInShare Google Plus

Aboneaza-te la newsletter!

Interesat de e-commerce?

Aboneaza-te la newsletter pentru a afla ultimele stiri din domeniu.

Creste-ti Afacerea Online

Descarca GRATUIT
MegaGhidul eCommerce

Ramai conectat!
Afla sfaturi si stiri din ecommerce.

Resurse

Incearca gratuit platforma 14 zile.

Cream un magazin online complet functional intr-un minut.