Blog. Sfaturi si stiri din eCommerce

30+ Indicatori cheie de performanta (KPI) pentru comertul electronic de urmarit in 2017 - partea I

12 June 2017
Distribuie pe Share Facebook Share Twitter Share Linkedin
30+ Indicatori cheie de performanta (KPI) pentru comertul electronic de urmarit in 2017 - partea I

Stii ce inseamna succesul magazinului tau online? Ce strategii de marketing functioneaza cel mai bine pentru a creste veniturile? Intelegerea a ceea ce se intampla cu afacerea ta este cheia pentru asigurarea cresterii viitoare.

Masurarea performantei te poate ajuta sa-ti maresti veniturile, dar numai atunci cand urmaresti indicatorii cheie de performanta (KPI). Puteti masura zeci de valori diferite, dar nevoile tale specifice vor determina care sunt cele mai importante pentru magazinul tau online. Cu toate acestea, exista anumiti indicatori care sunt importanti pentru succesul oricarui magazin online, cum ar fi rata de conversie sau rata abandonului de cos.

In acest articol, vom examina ce sunt KPI-urile si cum masurarea acestora te poate ajuta sa-ti dezvolti afacerea. In plus, voi prezenta cele mai importante 30 de KPI-uri de comert online pe care trebuie sa le masori in 2017 pentru a intelege cum sa-ti conduci afacerea.


Ce este un KPI si de ce este atat de important?

Un indicator de performanta (KPI) este o valoare masurabila care demonstreaza cat de eficient o companie atinge obiectivele cheie ale afacerii. Companiile utilizeaza  indicatorii de performanta pe mai multe niveluri pentru a evalua succesul acestora in atingerea obiectivelor. Indicatorii cheie de nivel inalt se pot concentra pe performanta generala a companiei, in timp ce KPI-urile de nivel scazut se pot concentra asupra proceselor din departamente, cum ar fi vanzarile, marketingul sau de suport.

Pentru magazinele de comert online, urmarirea indicatorilor cheie KPI iti poate spune cat de bine functioneaza compania ta si unde poti aduce imbunatatiri.

Identificarea indicatorilor KPI pentru magazinul online, colectarea datelor si examinarea rezultatelor pot dura ceva timp, dar merita efortul. Indicatorii KPI dezvaluie cele mai importante valori care conduc la succesul afacerii tale si iti permit sa urmaresti progresul acestora pe masura ce cresti.

Indicatorii KPI ajuta, de asemenea, sa te asigure ca nimic nu intervine in atingere obiectivelor. De exemplu, atunci cand ai  KPI-uri pe departamente, acestia va pot arata care dintre persoane contribuie cel mai mult la succesul magazinului tau. Indicatorii KPI sunt, de asemenea, folositori pentru produsele care au o rata de vanzare  ridicata sau o scadere brusca a vanzarilor. Cu ajutorul masuratorilor corecte, poti identifica rapid sursa provocarilor cu care va confrunti in fiecare zi.

In plus, procesul de stabilire si urmarire a indicatorilor de performanta KPI te forteaza sa examinezi impactul specific al schimbarilor pe care le vei avea, inainte de a decide ce imbunatatiri sa faci.


Cum sa urmaresti indicatorii de performanta (KPI)

Google Analytics este un instrument excelent de monitorizare a diferitelor criterii KPI ale site-ului tau web pentru a putea vedea unde trebuie sa faci imbunatatiri pentru magazinul tau online. Unele coduri KPI se bazeaza pe date de vanzari pe care le vei avea disponibile prin intermediul platformei eCommerce pe care o utilizezi. Pentru vanzarile obtinute prin e-mail și alte KPI-uri importante pentru eCommerce, utilizeaza sectiunile de analiza si rapoarte furnizate de acele platforme pentru a-ti monitoriza succesul. In plus fata de aceste platforme si instrumente incorporate, multe platforme de marketing digital includ instrumente concepute pentru a te ajuta sa analizezi indicatorii tai cheie de performanta (KPI).


30 + cele mai importante  KPI-uri din eCommerce

Acum ca ai idee  ce sunt KPI-urile si cum sa le urmaresti, sa aruncam o privire la 30 dintre cele mai importante KPI-uri din eCommerce. Probabil ca deja urmaresti unele dintre aceste valori, dar sunt sigur ca vei gasi si o noua inspiratie aici!


1. Rata de conversie:

Rata de conversie (Conversion Rate) este un KPI important pentru toate site-urile, dar mai ales pentru magazinele de comert electronic. Acest lucru poate masura actiunea pe care vrei sa o faci, cum ar fi sa faci clic pe un buton sau sa te  inscrii pentru o lista. Pentru magazinele de eCommerce, rata de conversie este procentul de vizitatori ai site-ului tau care fac o achizitie si convertesc in clienti reali. Pentru a determina rata de conversie, raportezi numarul total de vanzari la numarul total de vizite de pe site-ul tau.


2. Valoarea medie a comenzii:

Valoarea medie a comenzii (Avarage Order/Basket Value) este, de asemenea, un indicator important pentru magazinele online. Valoarea medie a comenzii te poate ajuta sa intelegi mai bine obiceiurile de cumparare ale clientilor tai, inclusiv produsele care se incadreaza in gama lor de preturi. Urmarirea VMC te poate ajuta sa identifici oportunitatile de a renunta, de a vinde sau de a promova oferte speciale. Pentru a obtine acest numar, impartiti suma veniturilor generate cu numarul total de comenzi.


3. Rata cosurilor abandonate 

Rata cosurilor abandonate (Cart Abandonment Rate) se refera la procentul de cumparatori care adauga articole in coșul lor, apoi parasesc magazinul online nefinalizand achizitia. Studiile arata ca abandonul mediu de cos de cumparaturi in eCommerce poate atinge 70%. Clientii pot lasa obiecte in cosul lor datorita unui proces complicat de verificare, a informatiilor lipsa, a costului unui produs sau a costului de expediere. Pentru a afla rata cosurilor abandonate, raportezi numarul de persoane care au abandonat procesul de checkout din magazin la numarul total de persoane care au intrat in procesul de checkout, inclusiv cei care au adaugat produse in cos si nu au finalizat achizitia.


Indicatori (KPI-uri) de marketing



4. Traficul site-ului:

Cantitatea de trafic pe site-ul tau este un alt KPI important pentru toate site-urile . Pentru magazinele de comert electronic, trebuie sa aduci un trafic consistent pentru a face vanzari. Aceasta valoare indica numarul de persoane care iti viziteaza site-ul zilnic, saptamanal si lunar. De asemenea, poti urmari vizitatorii noi si cei care se reintorc ca un KPI important al traficului pe site.

5. Timpul mediu petrecut pe site:

Acest indicator permite sa urmaresti cat timp petrec clientii tai pe site. Acest lucru te ajuta sa vezi daca clientii tai sunt interesati de continutul de pe site-ul tau. Cand timpul mediu petrecut pe site este scazut, acesta poate indica probleme cu paginile  de navigare sau de destinatie.

6. Numar de pagini vizualizate/sesiune

La fel ca timpul mediu pe site, acest KPI va arata daca continutul tau este interesant/relevant pentru vizitatori. In Google Analytics, se numește "Pagini / Sesiune". Aceasta valoare este la fel de simpla pe cat o presupune si numele - este numarul mediu de pagini vizualizate pentru fiecare vizita pe site-ul tau.

7. Pagini de iesire:

O alta masuratoare de implicare, aceasta va arata unde clientii tai pierd interesul, astfel incat sa poti imbunatati continutul respectivelor pagini. Paginile de iesire pot indica, de asemenea, unde trebuie sa va schimbati strategia de afaceri. De exemplu, daca observi ca utilizatorii abandoneaza site-ul dupa ce vizualizeaza pagina cu politica de returnare sau costurile de expediere transport, este posibil sa trebuiasca sa reevaluezi abordarea privind politica de expediere si returnare a produselor.

8. Sursele de trafic:

Este important sa urmaresti modul in care clientii ajung la site-ul dvs. Acest KPI va poate ajuta sa determinati care surse trimit cei mai mulți vizitatori la magazinul tau. Este vorba de cautarea organica, anunturi PPC sau social media? Monitorizarea surselor de trafic te ajuta sa vezi care campanii de marketing functioneaza bine si care campanii necesita mai multa munca.

9. Rata de respingere 

Rata de respingere (Bounce rate) reprezinta procentajul de vizitatori care parasesc site-ul imediat dupa sosire. Cand rata de respingere este foarte mare, poate indica faptul ca utilizati cuvinte cheie gresite in SEO sau PPC, site-ul tau nu este clar sau este prea complicat de utilizat. Orice site web care nu este prietenos cu dispozitivele mobile poate avea, de asemenea, o rata ridicata de respingere. Poti calcula cu usurinta acest KPI: imparti numarul de vizitatori care parasesc imediat site-ul la numarul total de vizitatori. Rata de respingere este, de asemenea, un KPI important pentru indexare, deoarece Google ia in considerare aceasta valoare atunci cand decide cum sa pozitioneze site-ul.

10. Rata de crestere a listei de emailuri:

Acest KPI arata cat de repede adaugi abonatii la lista de e-mailuri. Acesta este numarul de noi abonati minus dezabonati, impartit la numarul total de abonati din lista ta. Cand ai liste de e-mailuri pentru segmente diferite, poti configura KPI-uri pentru fiecare grup si poti vedea ce grup creste cel mai rapid.

Va multumesc pentru lectura si reveniti si saptamana viitoare pentru partea a doua a acestui articol, unde voi  continua cu prezentarea celor mai importanti indicatori de performanta pentru comertul electronic.

Ne gasesti si pe

Share TwitterShare LinkedInShare Google Plus

Aboneaza-te la newsletter!

Interesat de e-commerce?

Aboneaza-te la newsletter pentru a afla ultimele stiri din domeniu.

Creste-ti Afacerea Online

Descarca GRATUIT
MegaGhidul eCommerce

Ramai conectat!
Afla sfaturi si stiri din ecommerce.

Resurse

Incearca gratuit platforma 14 zile.

Cream un magazin online complet functional intr-un minut.